ARKIV

28. apr. 2012

Balancegang

Som barn øver man sig i at klatre, gå på line, hoppe over, kravle under, løbe, cykle, danse og springe. Lige nu ville jeg ønske, at jeg var bedre til at gå på line.

Jeg har nemlig fået det en del bedre, faktisk er der kommet en del energi i min retning - bevares jeg vågner da træt om morgenen og skal lige i gang, og jeg er noget lig et omvandrende alderdomshjem, når klokken nærmer sig 22 om aftenen, men jeg sover ikke flere timers formiddags- og eftermiddagslur mere. Faktisk har jeg dage, hvor jeg slet ikke over om dagen. Men hvor det er nok at tune ud et par timer foran computeren, med bogen eller med tv'et i løbet af en dag. Jeg har stadig meget brug for pauser, men jeg snorksover ikke så tit mere. JUHUUUUUUUUU.

MEN med fremgang kommer mådehold. For jeg er simpelthen ikke ret god til at økonomisere med mine kræfter. Når jeg oplever opgangstider, så kaster jeg mig ud i projekter, aftaler, idéer, hyggeting, interessante ting og spændende opgaver. Så sker der det, at jeg pludselig ikke har husket mine pauser eller fået en bonuslur, og wupti så springer tårerne frem, jeg bliver urimelig og sur. I går ramte jeg faktisk så langt fordi min egen grænse at min hud gjorde ondt, jeg blev fornærmet 4-årig, fordi jeg tabte i 500 (og så endda hos svigerfamilien, ups), jeg gik i selvsving med ALT det som er galt, og jeg værst af alt kunne jeg ikke sove da jeg kom i seng. Jeg var for overtræt, overstimuleret og overbrugt. Hvornår lærer jeg det??

Jeg har jo haft en skøn uge. Mandag stod på projekt ovn og bageplader og lidt køkkenafvaskning, Tirsdag var jeg i Skanderborg til total-tøsehygge-snak-og-spisning, køkkenafvaskning og et smut til en meget lang generalforsamling, onsdag var afslapning, køkkenprojekt, veninde-hygge-snakke-muffins-spisning og træning, torsdag køkkenprojekt og et smut ned i byen, og fredag stod i kattenes tegn, svigerfamilie, billedtagning og hygge. Der er jo ikke noget træls der, selvom køkkenprojektet jo ikke er det mest ophidsende i verden, så er det jo total lækkerhedsfølelse som breder sig bagefter. Men jeg havde ikke brugt mine kræfter rigtigt, for jeg har ikke gemt nogle overhovedet, så jeg kan smide et par stykker ind på kontoen til uger som virkelig trækker tænder ud. HVORNÅR LÆRER JEG DET?

Jeg ved det ikke, men jeg øver mig - og jeg SKAL lære det en dag!

1 kommentar:

  1. Præcis sådan har jeg det for tiden. Jeg har sagt ja til for meget, hvilket egentlig ikke er meget rent objektivt, men meget for mig og der er ting, der ikke kan undgås eller laves om på nu, så jeg skal klare mig igennem disse uger.
    Et øjeblik efter jeg har sat mig ned kan jeg mærke trætheden og er ved at falde i søvn! Det er ikke så praktisk når man skal køre 2 ture à 3 timer til Als i dag...

    Nåmmen, du er ikke alene, men det gør det jo egentlig ikke bedre ;)

    Lad os finde balancen og få fyldt strøm på batterierne.

    Klem!

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar